Over Marleen

Shoot the messenger = Marleen den Hartog

 

Een onderneming wordt pas echt succesvol wanneer zij duidelijk en zichtbaar ergens voor staat. Daar geloof ik heilig in. Dat geldt niet alleen voor grote organisaties of bedrijven, ook als freelancer is dit essentieel. Alleen wanneer mensen weten waar je voor staat en wat jouw ‘merk’ is, wordt jouw naam onthouden, doorgegeven of opgezocht. Daarom is het zo belangrijk een helder verhaal te hebben.

 

Mijn verhaal

Ik ben een merk- en conceptdenker, zie altijd kansen en sta altijd ‘aan’. Daarnaast ben ik een verhalenvertaler: ik weet het verhaal van mensen en organisaties goed te vinden en daarna te vertalen in communicatiemiddelen. Ik ben oprecht, transparant, stel kritische vragen en geloof sterk in verantwoordelijkheid nemen.

Het liefst doe ik 80 verschillende dingen: ik haal energie uit de diversiteit van mijn werk en het feit dat ik dat als freelancer allemaal kan combineren. Mijn motto, geleend van rasondernemer Richard Branson, is dan ook: “Screw it, let’s do it.”

Wil je weten wat ik heb gestudeerd en waar ik heb gewerkt? Kijk dan vooral even op mijn LinkedIn-pagina.

 

Mijn klanten

Iedereen die bij mij komt is heel serieus over zijn of haar werk en is klaar om dingen stevig aan te pakken. Of het nu ZZP-ers in de muziek zijn, eigenaren in het MKB of juist zeer grote organisaties: men wil dingen anders. Het kan effectiever en met meer energie, misschien  wel wat commerciëler. Dingen lopen misschien al een tijdje minder lekker dan gehoopt en ze willen graag een boost geven aan hun business.

Voor zangers, zangeressen en muzikanten ben ik een realistische business coach. Ik snap wat het is om muzikant te zijn, waar je dan tegen aanloopt en waar je goed en minder goed in bent. Ik ben nét die ene docent die je tijdens je opleiding hebt gemist, degene die je vertelde hoe je jezelf moet ‘verkopen’ en hoe je dat doet zonder je als een verkoper te voelen. Maar ook iemand die je helpt met de marketing van je eigen verhaal.

Voor grote organisaties ben ik een ontwapenende frisse blik, degene die dat lastige project weet aan te jagen en de luis in de pels die de kritische waarom-vragen stelt. Op deze manier help ik met (her)positionering, merkstrategie en corporate communicatie. Ook word ik regelmatig als interim manager ingezet: niet alleen om ‘op de winkel te passen’, maar juist ook om weer wat creatieve nieuwe energie in een team te brengen.

Ook samenwerken?

Neem contact op

9 + 2 =

Of bel gelijk met Marleen:

 

06-17670278